Curs d’estiu: Pensament polític postfundacional

El proper mes de juliol participaré com a professor en el curs d’estiu de la Universitat de Barcelona (UB) “Pensar la política d’una altra manera: Pensament polític postfundacional”, coordinat per Laura Llevadot. Aquí tota la informació del curs: programa, matrícula, horaris, etc.

 

Els darrers temps, la crisi dels partits tradicionals, la crítica a les democràcies representatives, la reaparició de l’anomenat populisme i la força que han pres les mobilitzacions ciutadanes mostren la necessitat d’aprofundir en el que s’ha anomenat pensament polític postfundacional, que engloba filosofies polítiques contemporànies que posen en qüestió els fonaments moderns de les democràcies liberals.

Aquest curs repassa i analitza els plantejaments de pensadors com Arendt, Rancière, Agamben, Lefort, Derrida, Mouffe, Laclau o Butler, per intentar copsar el canvi de signe que ha pres el pensament polític contemporani i a partir del qual es pot comprendre el que (ens) està pas-sant.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s